momandnathalie

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

förlossnings berättelsen med Noomie

Av nathalie andersson - 20 oktober 2012 11:52

den 14 oktober ca kl 05 på morgonen vakna jag av svag värk i magen, men jag kunde somna om på dom. vincent vakna runt 08 och jag klev upp med honom och hade fortfarande värk i magen. runt 10-11 blev dom tätare och gjorde ondare.. på 4 minuter hade jag en värk som höll i ca 50 sec. ca 14.30 bestämde jag mej för att ringa in till förlossningen och höra vad dom tyckte. barnmorskan tyckte att jag skulle komma in och att det skulle bli bebis idag. 


kl 15.20 blev vi inskriven, var öppen 2-3 cm och vi fick stanna. tjejen låg väldigt långt ner. barnmorskan sa, när vattnet har gått så kommer det gå väldigt fort. så hon började göra iordning ryggmärgsbedövning så att vi skulle hinna med den. men läkaren dom skulle ta den på mej var så jävla seg, så det drog ut på tiden.. 


ca 17.30 tillslut fick jag min rygg bedövning, och det var inte lätt med dessa värkar och en seg läkare.. men det gick och lättade allt, jag fick i mej lite mat och kunde få åter hämta mej. 


ca kl 20 tog dom vattnet på mej, och där började mina kryst värkar på engång. var då öppen 9 cm. och fick inte krysta. det var det jobbigaste med hela förlossningen, att vilja trycka men måste hålla emot. tillslut orkade jag inge mer, och dom undersökte mej och försökte få bort kanten så jag öppnades 10 cm. 


ca kl 21 var det dags, tog mej 3 krystvärkar tror jag så var hon ute. 21.14 låg Noomie på mitt bröst. 


                   

 4565 g och var 54 cm lång, helt perfekt. så fin! älskade barn, välkommen till värden! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nathalie andersson - 16 november 2012 14:21

                      har vart ute i fina vädret idag, även att vincent blir 18 månader idag. bara 6 månader till 2års dagen!                ...

<3

Av nathalie andersson - 13 november 2012 10:57

Av nathalie andersson - 12 november 2012 17:18

har haft problem med amningen och har haft en rejäl inflamation i bröstet som jag skrev i förra inlägget.. amningen gick iaf åt skogen.. jag som verkligen såg framemot att amma denna gång. men går det inte så går det inte. och jag är inte en sämre ma...

Av nathalie andersson - 7 november 2012 18:10

Noomie har haft torsk i munnen och det drabbade även mina bröst.. Fy, så ont jag har.. Har vart på bvc idag med fröken och hon väger nu 4800g och är 56 lång. Stora tjejen växer! Och när vi var där så kom värsta frossan, satan vad jag frös.. Mjölkstoc...

Ovido - Quiz & Flashcards